? ??????????????Could This Be Real?? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??33 Grabs Today. 1168 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Splatter Pattern? ????? ?? ???Rating: 3.9 (11 Ratings)??30 Grabs Today. 18734 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Bl BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

7 Kasım 2007 Çarşamba

Harry Potter ends...

Macera bitti...Meger ne guzelmis kitabin cikmasini beklemek, filmini izlemek, yorumlar yapmak...Harry'nin hayrani oldugu kadar sevmeyeni de cok biliyorum. Ama ben onu basindan beri sevdim, kitaplari buyuk bir istahla, gozlerimin sulanmasina aldirmadan, uyumadan okudum..Rowling'i tebrik etmek lazim hayatinin kararmaya yuz tutmus bi zamaninda boylesi bir hayal gucuyle boylesi bir fantastik oykuyu gerceklere bu kadar dogruduzgun oturtabilen, kurgusu son derece basarili bir yazar.Torununun torununa yeticek kadar da para kazanmistir zaten bu isten. Acaba diyorum ilerde cocuklarimiza okumasi icin kult olmus kitaplar icinde "yuzuklerin efendisi" ve "harry potter serisini" mi vericez? Yani masallar dunya masallariyken artik hep ingiliz edebiyati mi okuycak bu cocuklar? Ne biliyim bizim zamanimizda Andersen vardi mesela Danimarkaliydi, almanya, irlanda vs derken pek cok farkli ulkenin masalini dinlemistik bizler annelerimizden..
Neyse Rowling seriye baska bir masal kitabiyla veda etmis, o da son kitapta adi gecen Ozan Beedle'in hikayeleri, hani su Dumbledore'un Hermoine'ye miras olarak biraktigi kitap. Bu masal kitabindan Rowling sadece 7 adet bastirmis ve 6'sini da hediye etmis geriye kalan son kitapsa muzayede satilacakmis. (Hatun nasil para kazanilacagini kesinlikle biliyor)
Deadly Hollow'daki incil'den direk alintilardan hic bahsetmeyecegim, hristiyanligi nerede kitaplara bulastiracak diye beklerken bu sonuncuda oldu. Tek soylemek istedigim bence bir cocuk kitabinda (Ki bunu ben boyle tanimlamiyorum yazarin kendisi oyle oldugunu soyluyor, aslina bakarsaniz son 3 kitap yeterince urkutucu ogelerle dolu) boyle ayrimlarin yapilmamasi en dogru sey olurdu, butun dunyanin okudugu bir kitap.. Tabi bu tarz bir ayrim yuzuklerin efendisinde de var, her ne kadar iyilik dogruluk, durustluk, sozunun eri olmak vs gibi erdemleri asilayan bi ucleme olsa da onda da hissedilir bir irkcilik oldugunu kimse inkar edemez.
Altinci film yoldaymis bu arada Harry potter ve melez prensi 2008'in kasiminda seyredebilecegiz, ki HP filmleri icin en uygun zamanin yilin kasim aralik aylari oldugunu dusunuyorum ben zaten, zumruduanka yoldasligi yazin ortasinda gosterime girince filmin buyusu bozuldu sanki. Yilbasina yakin zamanda izlemek daha keyif verici oluyor bence..

0 yorum: